Soki owocowe

Soki dla dziecka a rekomendacje WHO

Ludzie wznoszą toast na spotkaniu pijąc zdrowy sok

WHO, czyli organizacja zwana Światową Organizacją Zdrowia, wystosowała odpowiednie rekomendacje dotyczące spożywania właściwej, wartościowej dla ludzkiego organizmu ilości cennych warzyw i owoców. Mowa tu przede wszystkim o ilości nieprzekraczającej pięć porcji dziennie i tyczy się to zarówno jedzenia przez osobę dorosłą, jak także i przez dziecko.

Mowa tu w praktyce o minimalnej ilości zapotrzebowania wynoszącej stricte czterysta gram w przedziale dobowym. Musimy nadmienić, że w skali dziennej jest to jednoznaczne z tym, że Światowa Organizacji Zdrowia zaleca aby wszystkie te produkty były po prostu właściwie przerabiane na rozmaite postacie i serwowane w wielorakich formach. Jeśli chodzi o zapewnienie odpowiedniej ilości wartościowych warzyw i owoców dzieciom, w szczególności istotne jest zwrócenie uwagi między innymi na napoje – odżywcze soki i warzywa. Niemniej jednak nie zapominajmy o tym, że sok sokowi nierówny, więc nauczmy się dokładnie czytać etykiety i znajdujące się na nich informacje. W ten sposób zapewnimy swojej pociesze jedynie dobrej jakości produkty, które są zwłaszcza bardzo wartościowo, ale także i przy okazji nadające się do spożycia w formie soków. Dzieci uwielbiają zarówno tłoczone, świeżo wyciskane, jak i miąższowe oraz przecierowe soki, które są niesamowicie smakowite, a do tego mocno aromatyczne i zdrowe. Warzywne soki można natomiast mieszać swobodnie z mieszankami owocowymi, aby wydawałyszklane słoiki na żywność się bardziej smaczne i przede wszystkim słodsze niż w momencie, gdy zafundujemy dziecku jedynie tradycyjny przecier warzywny.
Napisane przez:

You may also like...